Ovanåker – En kommun att växa i

Det finns många sätt att få en kommun att växa men vi socialdemokrater menar att det är människorna som bor i kommunen som är det allra viktigaste. Om människor trivs, om människor mår bra, om människor har ett bra liv, då är det en bra kommun. Det ska vara tryggt och utvecklande att som barn och ung växa upp i Ovanåker. Som förälder ska man kunna känna att man ger sina barn den bästa uppväxt de kan få. Som vuxen ska man ha tillgång till ett arbete så man har en ekonomisk trygghet och ett förenings och kulturliv som förgyller fritiden. För den som är gammal och behöver hjälp ska det finnas alternativa boenden och stöd av personal när det behövs. Ovanåker är idag en bra kommun att bo i, men vi kan bli ännu bättre. Om företag, föreningar och kommunens alla verksamheter samarbetar kan vi tillsammans skapa en kommun som inte bara har ett starkt och växande näringsliv och ett växande utbud av föreningar utan också ett Ovanåker där varje kommuninvånare kan växa och utvecklas som människa.